poniedziałek, 7 stycznia 2013

czekolada i czerwone wino :)


I cóż  ja mogę powiedzieć. Popatrzcie na skład tych babeczek, to będziecie wiedzieć dlaczego musiałam je upiec. :P



Składniki na ciasto:

125 g masła o temperaturze pokojowej
75 g siekanej gorzkiej czekolady
125 g cukru (ja dodałam brązowy)
175 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżka kakao w proszku
2 jajka
1 torebka cukru waniliowego
½ łyżeczki cynamonu
125 ml czerwonego wina (dodałam wytrawne)

Składniki na lukier:

250 g przesianego cukru pudru
200 g masła o temperaturze pokojowej
100 g gorzkiej czekolady
Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni (150 z termoobiegiem).
Masło utrzeć na puszystą masę z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dalej ucierać dodają pojedynczo jajka.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, kakao oraz cynamonem i na zmianę z czerwonym winem wymieszać z masą maślano – jajeczną. Na koniec dodać czekoladę.
Tak przygotowane ciasto wykładamy do foremek i wstawiamy do nagrzanego uprzednio piekarnika. Pieczemy około 25 - 30 minut na środkowym poziomie. Babeczki ostudzić na kratce.

W tym czasie przyrządzić lukier: czekoladę stopić w kąpieli wodnej i ponownie ostudzić. Masło ubić na puszystą masę, dodać czekoladę i wymieszać. Na koniec masę dokładnie mieszamy z cukrem pudrem. Jeśli masa lukrowa jest za rzadka, dodać więcej cukru pudru.
Nałożyć lukier na babeczki za pomocą rękawa cukierniczego lub zwyczajnie rozsmarować. ;)

Smacznego. :)

2 komentarze:

gin pisze...

Wcale się nie dziwię - też mam na nie ochotę :)

Agata pisze...

Wyglądaja fantastycznia :)

Prześlij komentarz